dinsdag 27 januari 2009

Handschoenen

Zo ben je gezond en min of meer gelukkig, zo ontdek je ineens dat je een bizarre handidcap hebt.

Ik had in de trein mijn handschoenen laten liggen. Dat is nog niet de handicap; daar kom ik zo op. Enfin, gebeurt iedereen wel eens, natuurlijk. Dus ik naar de stad, in dit geval Nijmegen, om nieuwe handschoenen te kopen.

Blijkt dat ineens godsonmogelijk te zijn. Waarom? Ik heb abnormaal grote handen. Dat moet wel, want uit drie winkels paste me werkelijk níets. Vooral mijn duimen zijn veel te lang, en dat is voor de meeste wanten de beperkende factor.

In de vierde winkel heb ik uiteindelijk een paar XXL-exemplaren op de kop kunnen tikken. Die gaan nog net.

Tja, wat moet je ermee? Accepteren dan maar. Misschien moet ik een Hyve oprichten voor mensen met grote handen. Buiten het handschoenen kopen heb ik er in ieder geval niet al te veel last van. Bij het pianospelen is het alleen maar handig. En ik weet nu ook dat ik op dit paar handschoenen zuinig moet zijn...

Geen opmerkingen: